top of page

Statut

Zygzak Przedszkole Tosi i Franka

STATUT NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA TOSI I FRANKA W WARSZAWIE NA OBYWATELSKIEJ

 

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

Niniejszy Statut opracowany został na podstawie: 

1.    Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz.U. 1997 r. Nr 78, z późn. zm.); 

2.    Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe z                               późniejszymi zmianami

3.    Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 poz. 59) z późniejszymi zmianami; 

4.    Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943) z późniejszymi                     zmianami;

5.    Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. 2017 nr 0 poz. 1189) z późniejszymi                     zmianami

6.    Konwencji o prawach dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ dnia 20 listopada 1989 r.                 (Dz.U. z 1991r. nr.120, poz. 526 ze zmianami); 

7.    Właściwych, szczegółowych rozporządzeń ministra właściwego do spraw oświaty, regulujących                     funkcjonowanie placówek oświatowych;

§ 2.

1.    Niepubliczne Przedszkole Tosi i Franka, zwane dalej Przedszkolem, jest placówką oświatową o                       charakterze niepublicznym. wpisaną do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych w m.st. Warszawa.

2.    Ustalona nazwa brzmi: Niepubliczne Przedszkole Tosi i Franka, 02-409 Warszawa,                                           ul. Obywatelska 10. Dopuszczalna jest nazwa Przedszkole Tosi i Franka.

3.    Organem prowadzącym przedszkole jest Monika Woźniak.

4.    Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest: Mazowieckie Kuratorium Oświaty w Warszawie                 Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa 

§ 3.

Podstawą prawną działania przedszkola jest:

                      a)    Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 poz. 59);

                      b)    Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943)                                               i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze;

                      c)    Niniejszy statut. 

§ 4

Przedszkole utrzymuje się z:

                             a.    czesnego otrzymywanego od rodziców, które wynika z podpisanej z rodzicami dziecka                                      umowy cywilnoprawnej;

                             b.    grantów i dotacji;

                             c.    subwencji gminnej;

                             d.    darowizn.

ROZDZIAŁ II

CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

§ 5

1.    Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach                       wydawanych na jej podstawie, a w szczególności na podstawie programu wychowania przedszkolnego,

2.    Przedszkole realizuje zadania, wynikające z celów określonych w ust. 1, w ramach następujących                   obszarów  edukacyjnych:

              1)    zapewnienie  opieki  i całościowe  wspomaganie  rozwoju  dziecka w przyjaznym, bezpiecznym                        i zdrowym środowisku;

              2)    uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans,                                        umacnianie wewnętrznej motywacji;

              3)    stwarzanie warunków  do  rozwijania  samodzielności, dążenia  do osiągania  celów                                            podejmowania  odpowiedzialności  za  siebie  i  za  najbliższe  otoczenie;

              4)    rozwijanie wrażliwości moralnej;

              5)    kształtowanie  umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia  zjawisk  zachodzących w                                  dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i                                    technicznym;

              6)    rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania                                      własnych myśli i przeżyć;

              7)    rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz                            ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej;

              8)    zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego, bezpiecznego postępowania i                              zachowań prozdrowotnych. 

              9)    działanie w imię dobra psychicznego i fizycznego dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnych                        potrzeb i możliwości. 

 

ROZDZIAŁ III

ORGANY PRZEDSZKOLA I ZAKRES ICH ZADAŃ

 

§ 6

Organami Przedszkola są w kolejności:

              1)    dyrektor placówki;

              2)    kierownik placówki;

              3)    rada pedagogiczna.

 

§ 7

1.    Dyrektora powołuje i odwołuje organ prowadzący z poszanowaniem obowiązującego prawa.

2.    Dyrektor Przedszkola kieruje pracą Przedszkola i reprezentuje je na zewnątrz.

3.    Dyrektor Przedszkola zapewnia dzieciom bezpieczne i higieniczne warunków zabawy i nauki w czasie           ich pobytu w Przedszkolu, jak również podczas zajęć organizowanych poza jego  terenem. 

4.    Dyrektor Przedszkola jest jednoosobowo odpowiedzialny za placówkę i prowadzoną w niej                             działalnością wychowawczo-dydaktyczną, a w szczególności za:

                             a.    organizowanie pracy w placówce;

                             b.    przewodniczenie radzie pedagogicznej, sprawowanie nadzoru pedagogicznego,                                                  zatrudnianie i zwalnianie pracowników;

                             c.    prawidłowe wydatkowanie pieniędzy w ramach posiadanych środków przyznawanych                                      z budżetu i składek rodziców;

                             d.    motywowanie pracowników, zwracanie uwagi nauczycielom i innym pracownikom w                                        odpowiedniej formie za zaniedbanie obowiązków i niewywiązywanie się z poleceń                                            służbowych;

                             e.    prowadzenie hospitacji;

                             f.     organizowanie szkoleń;

                             g.    prowadzenie procedur związanych z awansem zawodowym;

                             h.    nadzorowanie organizacji imprez przedszkolnych;

                             i.     przeprowadzanie ewaluacji wewnętrznej i wykorzystywanie jej wyników do                                                        doskonalenia jakości pracy i edukacji;

                             j.     ustalenie ramowego planu dnia, z uwzględnieniem ochrony zdrowia i higieny pracy;

                             k.    powierzanie każdej grupy przedszkolnej opiece jednego lub więcej nauczycieli, w                                                zależności od czasu pracy grupy lub przyjętych dodatkowych zadań, w tym zadań                                              specjalnych (integracja);

                             l.     realizowanie obowiązku przygotowania przedszkolnego w przedszkolu i ewentualne                                        wyrażenie zgody na jego realizację poza przedszkolem;

                             m.   organizowanie procesu rekrutacji i nadzór nad nim;

                             n.    organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola;

5.    Dyrektor kieruje pracą wszystkich zatrudnionych w przedszkolu pracowników.

6.    Dyrektor odpowiedzialny jest za bieżący przepływ informacji  z rodzicami i wyjaśnianie kwestii                         spornych.

7.    Dyrektor przedszkola może wstrzymać każdą niezgodną z przepisami prawa decyzję Rady                               Pedagogicznej.

8.    Dyrektor przedszkola ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie                           dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz wydawanie przez               przedszkole dokumentów zgodnych z posiadaną dokumentacją.

9.    Dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków, które wnoszone mogą być w formie pisemnej.

 

§ 8

1.    Dyrektor powołać może Kierownika Przedszkola, któremu powierzy swoje wynikające ze statutu                     obowiązki.

2.    Kierownik odpowiada przed Dyrektorem z powierzonych mu obowiązków.

3.    Powołany Kierownik jest upoważniony do podejmowania decyzji związanych z przedszkolem oraz                   reprezentowanie przedszkola w kontaktach z rodzicami oraz instytucjami.

 

§ 9

1.    Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jego statutowych                   zadań dotyczących opieki, wychowania i kształcenia.

2.    W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele i pomoce nauczyciela zatrudnieni w                     Przedszkolu:

                             a.    Radzie Pedagogicznej przewodzi Dyrektor lub powołany Kierownik;

                             b.    W posiedzeniu Rady Pedagogicznej mogą brać udział przedstawiciele nadzoru                                                    pedagogicznego, a nadto na zaproszenie przewodniczącego – zaproszeni goście,                                                których głos ma charakter doradczy (opiniodawczy);

                             c.    Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są większością 2/3 głosów obecnych na                                        posiedzeniu członków,  w głosowaniu jawnym;

                             d.    Członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do zachowania tajemnicy we                                                    wszystkich sprawach, które mogłoby naruszyć dobro osobiste dziecka, jego rodziców,                                        także nauczycieli i innych pracowników Przedszkola.

3.    Jeżeli uchwały Rady Pedagogicznej są sprzeczne z interesami placówki, Dyrektor lub powołany                       Kierownik zawiesza ich wykonanie.

 

§ 10

Organy Przedszkola zobowiązane są do współpracy tak, aby każdemu z nich zagwarantować możliwości swobodnego działania i podejmowania decyzji w ramach swoich kompetencji określonych w statucie. Planowanie i podejmowanie decyzji przez organy Przedszkola powinno być czynnikiem ich wspólnych działań.

 

§ 11

1.    Nauczanie zdalne odbywa się według zasad wynikających z przepisów prawa, z uwzględnieniem                   postanowień niniejszego paragrafu.
2.    Nauczyciele do realizacji zajęć w formie nauczania zdalnego wykorzystują poniższe narzędzia                           informatyczne i technologie informacyjno-komunikacyjne, które służą również do przekazywania                     uczniom materiałów niezbędnych do realizacji tych zajęć:
              1)    platformy nauczania zdalnego: MS Teams, Google Classroom, Zoom;
              2)    komunikator e-dziennika
3.    W celu zapewnienia bezpiecznego uczestnictwa uczniów w zajęciach realizowanych w formie                         nauczania zdalnego:

              1)    przedszkole korzysta tylko z urządzeń informatycznych i technologii informacyjno-                                              komunikacyjnych, które gwarantują bezpieczeństwo danych ich użytkowników;

              2)    wychowankowie przed przystąpieniem do korzystania z danego narzędzia informatycznego lub                        danej technologii informacyjno-komunikacyjnej muszą zostać w zrozumiałej formie zapoznani                          przez nauczyciela z zasadami obsługi danego narzędzia lub danej technologii, a także                                        odnośnymi wymogami bezpieczeństwa, w tym cyberbezpieczeństwa; w  procesie powinni też                          brać udział rodzice

              3)    nauczyciele, realizując zajęcia w formie nauczania zdalnego, organizują to nauczanie w sposób,                        który nie wymaga od uczniów ciągłego korzystania z monitorów ekranowych;

              4)    wychowawca oddziału koordynuje, pod nadzorem dyrektora szkoły, realizację zajęć w formie                            nauczania zdalnego, w szczególności dbając o przestrzeganie zasad dotyczących                                                bezpieczeństwa i higieny kształcenia podczas nauczania zdalnego i nadzorując, by w jego                                oddziale kształcenie z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia odbywa się                                            przemiennie.

4.    Wychowankowie potwierdzają uczestnictwo w zajęciach realizowanych w formie nauczania zdalnego           w jeden z poniższych sposobów:

              1)    wpis w komunikatorze tekstowym wykorzystywanego narzędzia lub technologii,
              2)    wypowiedź głosowa;
              3)    wysłanie wiadomości elektronicznej poprzez dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną – z

                      tym zastrzeżeniem, że nie można wymagać od uczniów uruchomienia przekazu audio-wideo w                        celu potwierdzenia uczestnictwa w zajęciach.

ROZDZIAŁ IV

ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA

 

§ 12

1.    Przedszkole jest placówką opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczną, zapewniającą w oddziałach                     przedszkolnych opiekę, wychowanie i naukę dzieciom w wieku od 3 do 6 lat.

2.    W przypadkach szczególnych do Przedszkola może zostać przyjęte dziecko 2,5-letnie.

3.    Przedszkole otwiera się o godzinie 7:00, a zamyka o 18:00 lub wcześniej, gdy wszystkie powierzone               opiece dzieci, zostaną odebrane przed 18:00.

4.    Dzieci dzielą się na grupy, gdzie grupa liczy do 29 osób.

5.    Przedszkole zastrzega sobie prawo do łączenia grup, jeśli frekwencja grupy jest niższa niż 10 osób lub           podczas dyżurów.

6.    Przedszkole zastrzega sobie prawo do łączenia grup z Przedszkolem Pięterko w sytuacjach                             wymienionych w pkt.5 §11.

7.    Zajęcia edukacyjne i realizacja podstawy programowej odbywa się w godzinach 8:30- 14:30, w                       związku z czym zaleca się, aby pobyt dziecka rozpoczynał się do godziny 9:00. W innych,                                 indywidualnych przypadkach zaleca się ustalenie godzin przyjścia z kierownikiem przedszkola.

§ 13

Przedszkole świadczy usługi opiekuńczo-wychowawcze przez cały rok szkolny, który obejmuje okres od 1 września do 31 sierpnia, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót. W okresach okołoświątecznych przedszkole pracuje na zasadzie dyżuru, na który obowiązują zapisy w wybranej przez Dyrektora formie i z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni roboczych.

 

§ 14

1.    Przedszkole zapewnia dzieciom cztery posiłki dziennie: śniadanie, zupę, II danie i podwieczorek.

2.    Wyżywienie w przedszkolu wliczone jest w cenę czesnego i nie podlega odliczeniu w przypadku                     nieobecności.

3.    Żywienie zapewniane jest  w oparciu o zasady zdrowej, zbilansowanej diety i produkty sezonowe.

4.    Posiłki przygotowywane są we własnej, dostosowanej do zbiorowego żywienia dzieci, kuchni przez               wykwalifikowanego pracownika.

5.    Kuchnia przedszkola jest przygotowana do przygotowywania i wydawania posiłków zgodnie z dietami         i alergiami dzieci.

6.    Wszystkie odstępstwa od tradycyjnej diety należy zgłaszać w formie pisemnej Dyrektorowi                             przedszkola.

§ 15

1.    Wysokość opłat za usługi świadczone przez Przedszkole ustala Dyrektor.

2.    Opłata czesnego jest opłatą stałą i nie podlega odliczeniu w przypadku nieobecności dziecka.

3.    Opłatę czesnego należy uiszczać każdego miesiąca w sposób określony umową cywilnoprawną                     zawartą pomiędzy przedszkolem a rodzicami (opiekunami prawnymi) dziecka, aż do wygaśnięcia tejże           umowy. 

4.    Wysokość czesnego na nowy rok szkolny podawana jest przez Dyrektora do wiadomości do                           30 kwietnia każdego roku na tablicy ogłoszeń lub poprzez pisemne zawiadomienie osób z którymi                 podpisane są umowy o świadczenie usług opiekuńczo-dydaktyczno-wychowawczych nad dzieckiem.

5.    W przedszkolu obowiązują składki w wysokości 40 złotych za każdy miesiąc od września do czerwca.            Składki przeznaczane są na wydarzenia przedszkolne, warsztaty, wycieczki, prezenty świąteczne.       

       Składki są rozliczane przed rodzicami (płatnikami składek) na początku lipca po danym roku                             przedszkolnym, za który zbierano składki.

6.    W przypadku powstania zaległości w opłatach, dziecko może zostać skreślone z listy dzieci                             uczęszczających do przedszkola na zasadach określonych w niniejszym statucie. Skreślenie z listy nie             wyklucza postępowania egzekucyjnego. 

 

§ 16

Dzieci wychodzą na dwór niezależnie od pogody, dlatego muszą być obowiązkowo zaopatrzone w odpowiedni strój na dwór, dostosowany do bieżących warunków pogodowych, za co odpowiedzialny jest rodzic lub opiekun dziecka.

 

§ 17

1.    Dzieci przyprowadzane i odbierane są z przedszkola przez osoby uprzednio do tego pisemnie                           upoważnione przez rodziców/ opiekunów dziecka.

2.    Za przyprowadzenie dziecka do przedszkola rozumie się przyprowadzenie do sali przebranego w                   obuwie zmienne dziecka - oddanie go pod opiekę pracownika przedszkola w danej sali.

3.    Za odebranie dziecka z przedszkola rozumie się odebranie dziecka z sali dziennego pobytu lub z                     ogrodu, gdzie przebywa dane dziecko.

4.    Za bezpieczeństwo dziecka w drodze do i z przedszkola odpowiada rodzic/ opiekun lub osoba                         upoważniona przez rodziców do odbioru dziecka z przedszkola.

5.    Osoba upoważniona do odbioru dziecka powinna posiadać przy sobie dokument tożsamości i okazać             go na prośbę pracownika przedszkola, w celu identyfikacji i umożliwienia wydania dziecka z                             przedszkola osobie innej niż rodzic/opiekun dziecka.

6.    Nauczyciel bądź pracownik przedszkola może odmówić wydania dziecka upoważnionej osobie będącej,         w jego ocenie, w stanie który uniemożliwia zapewnienie bezpieczeństwa dziecku (np. osoba jest pod             wpływem alkoholu lub innej substancji odurzającej).

7.    W przypadku decyzji o niewydaniu dziecka osobie upoważnionej przez rodziców, nauczyciel lub                     pracownik przedszkola niezwłocznie powiadamia o tym rodziców/ opiekunów dziecka. Rodzice                         upoważniają wtedy inną pełnoletnią osobę do odebrania dziecka lub odbierają je osobiście.

8.    O wypadku każdej odmowy opisanej w punkcie 6 §16 pracownik przedszkola niezwłocznie informuje             również Dyrektora przedszkola.

9.    Życzenie rodziców dotyczące nieodbierania dziecka przez jednego z rodziców będących w konflikcie               musi zostać poświadczone przez prawomocny wyrok lub orzeczenie sądowe.

 

§ 18

1.    W Przedszkolu nie mogą być stosowane wobec wychowanków żadne zabiegi medyczne bez                           uprzedniego porozumienia z rodzicami, z wyjątkiem udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

2.    W Przedszkolu pracownicy nie podają lekarstw wychowankom bez pisemnych zgód Rodzica i                         Nauczyciela.

 

§ 19

1.    Przedszkole może rozwiązać umowę uczęszczania dziecka do przedszkola w następujących                             przypadkach:

              1)    zalegania z odpłatnością;
              2)    brak współpracy ze strony rodziców (prawnych opiekunów) dziecka;

              3)    agresywnych zachowań dziecka, zagrażających bezpieczeństwu innych dzieci.

2.    O decyzji rozwiązania umowy na uczęszczanie dziecka do przedszkola Dyrektor pisemnie informuje                 rodziców.

ROZDZIAŁ V

NAUCZYCIELE I PRACOWNICY PRZEDSZKOLA

§ 20

1.    Zasady zatrudniania i wynagradzania nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w ust. 1                   określają odrębne przepisy.

2.    Nauczyciel prowadzi pracę wychowawczą, dydaktyczną i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za jakość i             wyniki tej pracy oraz za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci. Szanuje godność dziecka i               respektuje jego prawa. 

3.    Do zadań nauczyciela należy: 

              1)    odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci;
              2)    prowadzenie pracy wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującym                                  programem i założeniami przedszkola, ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość;
              3)    wspieranie rozwoju psychofizycznego, zdolności i zainteresowań każdego wychowanka;
              4)    prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb                          rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji;
              5)    prowadzenie diagnozy dziecka realizującego roczny obowiązek szkolny oraz dokumentowanie                          przeprowadzonej diagnozy; 
              6)    zapewnienie dziecku przestrzeni do zdobywania wiedzy, popełniania błędów,
              7)    realizowanie zadań związanych z organizowaniem i świadczeniem wychowankom pomocy                                psychologiczno-pedagogicznej oraz dokumentowanie tych działań zgodnie z wymogami                                  przepisów prawa;
              8)    współdziałanie z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem                                prawa rodziców do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania                          przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących                                    dziecka, jego zachowania i rozwoju, ujednolicenie oddziaływań wychowawczych domu i                                    przedszkola;
              9)    doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez samokształcenie i różne formy doskonalenia                          zawodowego;
            10)    dbałość o warsztat pracy przez troskę o pomoce do nauki oraz o estetykę pomieszczeń                                      przedszkolnych;
            11)    realizację zaleceń Dyrektora i osób kontrolujących;
            12)    czynny udział w pracach Rady Pedagogicznej, realizację jej postanowień
            13)    prowadzenie dokumentacji pedagogicznej. 

4.    W Przedszkolu zatrudnieni są pedagodzy specjalni oraz specjaliści
5.    Do zadań pedagoga specjalnego i innych specjalistów należy w szczególności:
              1)    zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa;
              2)    rozpoznanie potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci niepełnosprawnych i                            niedostosowanych społecznie, biorąc pod uwagę ich mocne strony, predyspozycje,                                            zainteresowania oraz przyczynę trudności rozwojowych;
              3)    współorganizowanie zajęć edukacyjnych i pracy wychowawczej
              4)    dostosowanie realizacji programów wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb                          edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci ze specjalnymi potrzebami;
              5)    opracowanie wraz z innymi nauczycielami indywidualnych programów edukacyjnych dla                                  każdego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
              6)    podsumowanie efektów pracy terapeutycznej i na jej podstawie określenie dalszych kierunków                        pracy,

              7)    prowadzenie zajęć edukacyjnych lub wspieranie działań innych nauczycieli;
              8)    prowadzenie zajęć rewalidacyjnych zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie                        kształcenia specjalnego; 

              9)    udzielanie pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia dydaktyczne w doborze metod pracy z                          dziećmi niepełnosprawnymi oraz niedostosowanymi społecznie;
            10)    prowadzenie lub organizacja różnego rodzaju formy pomocy pedagogicznej i psychologicznej                          dla dziecka i jego rodziny.

§ 21

Nauczyciel odpowiada przede wszystkim za bezpieczeństwo i zdrowie powierzonych mu wychowanków: 

              1)    nauczyciel jest zobowiązany skrupulatnie przestrzegać wprowadzonych w Przedszkolu                                      procedur dotyczących bezpieczeństwa, w tym egzekwowania od rodziców i innych osób zasad                        przyprowadzania i odbierania dzieci do przedszkola;
              2)    nauczyciel jest zobowiązany do ciągłej obecności przy powierzonej opiece grupie dzieci, może                          opuścić miejsce pracy dopiero po przekazaniu grupy drugiemu nauczycielowi lub w nagłych                              przypadkach innej zatrudnionej w przedszkolu osobie;
              3)    nauczyciel jest zobowiązany wdrażać  dzieci do samodzielności, ładu, czystości i porządku w                            miejscu prowadzenia zajęć, w tym do niezwłocznego informowania o uszkodzonym sprzęcie i                          innych dostrzeżonych awariach;
              4)    nauczyciel jest zobowiązany do udzielania pierwszej pomocy dziecku w przypadku wystąpienia                        wypadku oraz ma obowiązek poinformować o zaistniałym zdarzeniu Dyrektora przedszkola, a                          następnie (w porozumieniu z Dyrektorem) rodziców dziecka;
              5)    nauczyciel jest zobowiązany niezwłocznie zawiadomić rodziców i Dyrektora przedszkola w                                przypadku zauważenia niepokojących objawów chorobowych u wychowanków;
              6)    przed rozpoczęciem zajęć nauczyciel ma obowiązek rozeznać się, czy warunki do prowadzenia                          zajęć z dziećmi nie zagrażają bezpieczeństwu dzieci i nauczyciela. Jeżeli sala do zajęć lub plac                          zabaw nie odpowiada warunkom bezpieczeństwa nauczyciel ma obowiązek zgłosić to                                      niezwłocznie do Dyrektora. Do czasu naprawienia usterek zajęcia są organizowane w innym                            miejscu; 

              7)    Nauczyciele systematycznie prowadzą dokumentację pedagogiczną;

              8)    Przestrzega się, aby prowadzona dokumentacja była zgodna z przepisami prawa. 

              9)    Nauczyciel utrzymuje kontakt z rodzicami, udziela informacji dotyczących dziecka, jego                                      zachowania i rozwoju. 
 

ROZDZIAŁ VI

RODZICE WYCHOWANKÓW

 

§ 22

1.    Rodzice i nauczyciele zobowiązani są współdziałać ze sobą w celu skutecznego oddziaływania                         wychowawczego na dziecko i określenia drogi jego indywidualnego rozwoju. 

2.    Do podstawowych obowiązków rodziców należy:

              1)    przestrzeganie niniejszego statutu i pozostawanie w kontakcie z Przedszkolem;
              2)    zaopatrzenie dziecka w niezbędne przedmioty, przybory, pomoce;
              3)    respektowanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach ich kompetencji; 

              4)    przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola osobiście lub przez upoważnioną przez                              rodziców osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo zgodnie z zasadami zawartymi w                        statucie i wewnętrznych regulaminach przedszkola;
              5)    terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu;
              6)    niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych, pasożytniczych;
              7)    przestrzeganie zakazu noszenia w przedszkolu przez dzieci długich kolczyków czy łańcuszków,                        których zerwanie może w konsekwencji prowadzić do uszkodzenia ciała dziecka,
              8)    dopilnowanie przestrzegania zakazu przynoszenia do Przedszkola przez dzieci telefonów                                  komórkowych i innych urządzeń elektronicznych

              9)    dopilnowania przestrzegania zakazu przynoszenia do Przedszkola przez dzieci jedzenia i picia.                          Spowodowane jest to wieloma dietami u dzieci, a przedszkole zapewnia dzieciom 4 posiłki                              dziennie i dostęp do wody oraz herbaty.

            10)    przyprowadzanie do przedszkola zdrowego dziecka.

            11)    rodzice mają prawo śledzić bieżące informacje wysyłane mailowo przez Dyrektora przedszkola.

3.    Rodzice mają prawo do:

              1)    uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka;
              2)    uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli na temat rozwoju dziecka;
              3)    wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz Dyrektorowi wniosków z obserwacji pracy                                  Przedszkola;
              4)    wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy Przedszkola organowi prowadzącemu i                                    nadzorującemu pracę pedagogiczną.

              5)    rozmowy i wsparcia ze strony Dyrektora i nauczycieli oraz specjalistów przedszkola w                                        sprawach związanych z wychowaniem i towarzyszeniem dziecku w rozwoju i wedle potrzeb, z                        uwzględnieniem możliwości kadry przedszkola.

 

 


 

Warszawa, 31.01.2024

bottom of page